MOOTORRATASTE TÜÜBID
Lisatud: 2018-05-29 18:25:32 | Vaadatud: 10688 korda | Kategooriad:
MOOTORRATTA TÜÜBID
Millist tüüpi tsikkel võiks olla sinul? Igal algajal ratturil on idee, millist mootorratast ta tahab.
Kuid enne kui kulutad raha oma unelmate tsikli peale, peaks endalt küsima, kas see on ikka õige või mõistlik? Kas on mõtet soetada suur, raske ja hirmvõimas sportbike kui sa elad Tallinna kesklinnas ja Audru ringrajale leiad aega minna võibolla korra viie aasta jooksul!?
Allpool toome ära tsiklite peamised kategooriad ja nende põhiomadused.
NAKED BIKE
Mootorratta sünonüüm, võiks öelda. Ehe, klassikaline tsikli tüüp, mida kasutavad enamik autokoole ja seda põhjusega.
PLUSSID: ideaalne igapäevakasutuseks, keskpärane istme kõrgus, tavaliselt keskpärane kaal, mugav sõiduasend ja hea juhitavus, hea ülevaae ümbritsevast, tavaliselt mitte liiga võimsad mootorid.
MIINUSED: puudub kaitse tuule eest.
SPORT BIKE/SUPERSPORT
Ringraja paugutajad! Igapäevasel kulgemisel võivad sellised raketid muutuda ebamugavaks.
PLUSSID: Hea aerodünaamika ja stabiilsus suurematel kiirustel, täpsem juhitavus, pisemate mootorite puhul kerge kaal.
MIINUSED: Suhteliselt kõrge iste, pingeline sõiduasend, mis pärsib ülevaadet ümbritsevast, ebamugav kaasreisija sõidutamiseks, raske manööverdada linnaliikluses, kohati väga kõrgeid pöördeid ja tähelepanu nõudev mootor.
TOURING/REISITSIKKEL
Mugav pikamaa cruiser. Ideaalne reisimootorratas, et teha tiir ümber eesti ja miks mitte ka kaugemale piiri taha.
PLUSSID: Mugav sõiduasend, mugav kulgemine, väga hea tuulekaitse, ideaalne kaasreisija sõidutamiseks ja pikemateks reisideks
MIINUSED: tavaliselt raske kaal, suhteliselt kohmakas juhitavus, suured mõõtmed.
CHOPPER/CRUISER
Mitte väga kiire kuid stiilne kulgemine. Raske raud ameerika moodi.
PLUSSID: Madal iste kõrgus, madal raskuskese, hea ülevaade ümbritsevast, pingevaba maanteel kulgemine.
MIINUSED: Passiivne sõiduasend, kekspärane kontroll ratta üle, tavaliselt raske kaal, kohmakas juhitavus, kehva kurvides, vähene kaitse tuule eest, tihtipeale pikk pidurdusteekond.
KROSS/SUPERMOTO/ENDURO
Vastus küsimusele-mis oleks parim vahend lõbutsemiseks igal pinnasel? Seda tüüpi mootorratas on ideaalne neile, keda väga ei huvita mugavus.
PLUSSID: Särtsakad mootorid ning aktiivne juhitavus ja manööverdavus, püstine isteasend, parim kontroll tsikli üle, kerge kaal, kannatab karmimat kohtlemist.
MIINUSED: Väga kõrge ja kitsas iste, ei ole sobilik kaasreisija sõidutamiseks, ei ole sobilik pikemateks vahemaadeks, puudulik tuule kaitse, ühesilindrilised mootorid tahavad harjumist.
TOURING ENDURO/CROSSOVER
Linnamaastur kahel rattal. Väga mitmekülgne ratas, mis sobib nii linna kui maanteele aga ka metsavahele ja kruusarajale.
PLUSSID: Aktiivne ja mugav sõiduasend, väga hea ülevaade ümbritsevast, kaasreisija sõbralik, sobilik ka pikemateks vahemaadeks, mugav vedrustus, hea manööverdusvõime.
MIINUSED: Tihtipeale kõrge iste, kõrge raskuskese ja pigem raske kaal.
See postitus kuulub kategooria(te)sse: